Regulamin współpracy
……………………..
(miejscowość i data)
Regulamin Gabinetu "Głos Dziecka"
1. INFORMACJE WSTĘPNE
1. Współpracę z Gabinetem "Głos Dziecka" w postaci uczestnictwa w terapii lub zajęciach edukacyjnych klient może rozpocząć po odbyciu konsultacji wstępnej, która ma na celu zebranie odpowiedniego wywiadu i zbadanie potrzeb klienta.
2. Na pierwszą konsultację klient może zapisać się telefonicznie, mailowo lub przez formularz kontaktowy na stronie internetowej gabinetu.
3. Jeśli klient nie może pojawić się na wizycie musi poinformować o tym fakcie skutecznie: mailowo, telefonicznie lub SMSem najpóźniej do godziny 20.00 w dniu poprzedzającym zaplanowaną wizytę. Po skutecznym odwołaniu wizyty zostanie klientowi zaproponowany kolejny, najbliższy wolny termin wizyty, na który zostanie zapisany.
4. W przypadku nie stawienia się na umówioną wizytę lub odwołania jej po 20.00 w dniu poprzedzającym wizytę pobierana jest opłata bezzwrotna za nieodwołaną wizytę w wysokości odpowiadającej cenie jednych zajęć. W przypadku chęci umówienia kolejnej wizyty po nieskutecznie odwołanej poprzedniej klient ma obowiązek opłacić wizytę z góry.
5. W przypadku nie stawienia się klienta 3-krotnie na umówiony termin konsultacji lub trzykrotnej zmiany terminu konsultacji nie ma możliwości umówić się na kolejny termin.
6. Przed konsultacją pacjent powinien przesłać mailowo dokumentację istotną dla celów konsultacji by terapeuta miał możliwość odpowiednio wcześniej się z nią zapoznać.
§1. CZAS ROZPOCZĘCIA I ZAKOŃCZENIA ZAJĘĆ
1. Konsultacje diagnostyczne, jak i zajęcia terapeutyczne zaczynają się o umówionej porze. Za bezpieczeństwo dziecka oczekującego na zajęcia odpowiadają rodzice/opiekunowie. Rodzice nie uczestniczący w zajęciach mają obowiązek odbierania dziecka o wyznaczonej godzinie zakończenia zajęć.
2. Spóźnienie terapeuty na spotkanie z klientem skutkuje wydłużeniem spotkania o czas spóźnienia.
3. Spóźnienie klienta na umówione spotkanie skutkuje skróceniem zajęć o czas trwania spóźnienia bez zmiany opłaty za nie. W przypadku spóźnienia się na zajęcia, terapeuta nie ma obowiązku ich przedłużenia. Wydłużenie spotkania o czas spóźnienia jest możliwy wyłącznie w sytuacji, gdy terapeuta został wcześniej poinformowany o spóźnieniu przez klienta oraz dysponuje czasem przed przyjściem kolejnego umówionego klienta. O wydłużeniu zajęć decyduje terapeuta.
4. Zajęcia trwają w zależności od predyspozycji pacjenta 45 lub 60 minut.
5. Zajęcia odbywają się w Specjalistycznym Gabinecie Neurologopedyczno-Pedagogicznym "Głos Dziecka" – Izabela Banaszewska: przy ul. Rejowskiej 45, 26-110 Skarżysko-Kamienna.
§2. OPŁATY ZA ZAJĘCIA
Opłaty za usługi świadczone przez Gabinet "Głos Dziecka" pobierane są według cennika zamieszczonego na stronie internetowej oraz dostępnego w gabinecie.
Cennik obowiązujący od 01.01.2025:
- Diagnoza (neuro)logopedyczna – 150,-
- Terapia (neuro)logopedyczna – 100,-
- Diagnoza pedagogiczna – 150,-
- Terapia pedagogiczna – 100,-
- Konsultacja kontrolna – 50,-
- Jednorazowa konsultacja (neuro)logopedyczna/pedagogiczna – 150,-
- Trening Umiejętności Społecznych – 80,-
- Sensoplastyka® - 80,-
2. Płatności za zajęcia można dokonywać za cały miesiąc z góry lub przy każdej wizycie.
3. Cena prowadzonych zajęć obejmuje materiały papierowe i jednorazowe do zajęć oraz wskazówki i zalecenia do prowadzenia efektywnej pracy w domu, a także porady dla rodziców udzielane podczas zajęć.
4. Kontakt z terapeutą możliwy jest wyłącznie podczas konsultacji i zajęć terapeutycznych, telefonicznie w godzinach pracy gabinetu (734-694-365) oraz mailowo poprzez przesłanie wiadomości do terapeuty na adres: izabelabanaszewska@gmail.com.
5. Opinie diagnostyczne oraz zaświadczenia o przebiegu terapii wydawane na prośbę rodzica nie są dodatkowo płatne.
§3. ODWOŁYWANIE ZAJĘĆ
1. W przypadku niemożności przybycia na umówione zajęcia należy powiadomić Gabinet skutecznie: telefonicznie lub mailowo najpóźniej dzień przed planowanymi zajęciami do godziny 20.00.
2. Opłata uiszczona z góry za odwołane minimum dzień przed planowaną wizytą do godziny 20.00 zajęcia zostaje zwrócona (jeżeli jest to ostatnie ustalone spotkanie terapeutyczne danego klienta), przeniesiona na kolejny miesiąc lub, w miarę możliwości terapeuty, jest ona odrabiana.
3. Nieobecność niezgłoszona lub zgłoszona po godzinie 20.00 w dniu przed wizytą lub w dniu zaplanowanej wizyty, niezależnie od przyczyny, jest pełnopłatna i skutkuje koniecznością opłacenia danej wizyty przez klienta lub przepada przy płatności z góry za cały miesiąc. W takiej sytuacji na prośbę klienta przesłane mogą zostać materiały przygotowane na dane zajęcia przez terapeutę do ćwiczeń w domu.
4. W przypadku odwołania zajęć przez terapeutę zajęcia mogą zostać przeniesione na inny termin ustalony wraz z klientem za jego zgodą lub przechodzą na kolejny miesiąc. W przypadku, gdy klient nie chce odrabiać lub realizować w kolejnym miesiącu odwołanych zajęć, jeśli są opłacone, kwota za nie jest zwracana klientowi.
5. Dla efektywnej terapii konieczna jest regularność uczęszczania na zajęcia terapeutyczne. Długie nieobecności i nieregularne przychodzenie na zajęcia powoduje obniżenie jakości terapii. W związku z tym poniżej opisane sytuacje powtarzające się dwukrotnie skutkują anulowaniem stałego terminu terapii lub rezygnacją ze współpracy z klientem ze strony Gabinetu z uwagi na brak możliwości kontrolowana efektu terapeutycznego:
- odwołanie przez klienta 50% lub więcej z zaplanowanych zajęć w obrębie miesiąca przez dwa miesiące z rzędu
- 3 i więcej zajęć przy zaplanowanych zajęciach cotygodniowych
Indywidualnie rozpatrywane są sytuacje zgłoszonych wcześniej planowanych nieobecności, hospitalizacje.
6. Wyznaczony termin zajęć nie jest rezerwowany dla klienta przy dłuższej nieobecności (również w okresie wakacyjnym). W przypadku chęci powrotu klienta na regularne zajęcia termin jest przywracany lub ustalany jest nowy termin, co zależy od aktualnej dostępności terminów zajęć w grafiku terapeuty.
§4. OBOWIĄZKI STRON
1. Wszystkie zajęcia organizowane przez Gabinet "Głos Dziecka" prowadzone są przez terapeutę odpowiednio do tego przygotowanego, mającego odpowiednie wykształcenie i ukończone kursy, poświadczone uzyskanymi dyplomami/certyfikatami.
2. Zajęcia prowadzone są w sposób bezpieczny, z wykorzystaniem ogólnie uznanych metod terapeutycznych. Podczas zajęć logopedycznych i neurologopedycznych mogą być wykonywane w celach terapeutycznych manipulacje wewnętrzne i zewnętrzne w obrębie twarzoczaszki oraz innych części ciała w uzasadnionych przypadkach.
3. Gabinet zapewnia pomoce edukacyjne oraz sprzęty niezbędne do prowadzenia zajęć indywidualnych i grupowych.
4. Klient lub rodzice/opiekunowie w przypadku klienta małoletniego zobowiązani są do przekazania terapeucie wszelkiej posiadanej wiedzy o stanie zdrowia dziecka, gdyż jest to niezbędne do zapewnienia mu bezpieczeństwa podczas prowadzonych zajęć. Opiekun ponosi wszelką odpowiedzialność za konsekwencje nie przekazania terapeucie prowadzącemu istotnych informacji na temat stanu zdrowia czy toku terapii dziecka.
5. Terapeuta używa w swojej pracy narzędzi i pomocy terapeutycznych dostosowanych do indywidualnych potrzeb pacjenta w sposób chroniący jego bezpieczeństwo.
6. Klient powinien posiadać strój odpowiedni do rodzaju zajęć, w których uczestniczy oraz buty na zmianę lub skarpetki. Gabinet nie ponosi odpowiedzialności za zabrudzenia czy uszkodzenia ubrania powstałe podczas trwania zajęć.
7. Rodzice uczestniczący w zajęciach terapeutycznych mają obowiązek aktywnego uczestniczenia w zajęciach, zgodnie ze wskazówkami terapeuty.
8. Rodzice/ opiekunowie zostawiający dziecko w Gabinecie na czas trwania zajęć zobowiązani są do odebrania dziecka o wyznaczonej godzinie zakończenia zajęć.
9. Terapeuta ma prawo poprosić rodziców o pozostanie lub opuszczenie sali zajęć jeśli może to wpłynąć na efektywność prowadzonej terapii.
10. W celu zapewnienia skuteczności terapii wymagane jest systematyczne uczęszczanie na zajęcia oraz utrwalanie efektów podczas pracy wykonywanej w domu. Klienci pełnoletni/rodzice/opiekunowie zobowiązują się współpracować z terapeutą, realizować program terapeutyczny poza gabinetem, wykonywać zalecane przez terapeutę dodatkowe badania. Brak realizacji zaleceń terapeuty, skutkujący niemożnością efektywnego prowadzenia terapii może doprowadzić do zakończenia współpracy ze strony Gabinetu.
11. Gabinet zastrzega sobie prawo do zawieszenia współpracy w przypadku częstych nieobecności na terapii lub nieprzestrzegania zaleceń terapeutycznych, ponieważ w takich przypadkach nie ponosi odpowiedzialności za rezultaty terapeutyczne.
12. Nagrania audio/video i zdjęcia wykonywane podczas konsultacji/terapii wykonywane są wyłącznie za zgodą klienta. Zakazuje się nagrywania terapeuty podczas zajęć online i stacjonarnych. Jeśli takie nagranie klient chce wykonać, musi uzyskać na to zgodę terapeuty podczas wizyty.
13. Gabinet nie odpowiada za rzeczy pozostawione w poczekalni lub sali.
14. Rodzic przebywający z dzieckiem na terenie Gabinetu odpowiada za jego bezpieczeństwo.
§5. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuję, iż:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Specjalistyczny Gabinet Neurologopedyczno-Pedagogiczny "Głos Dziecka" – Izabela Banaszewska, ul. Rejowska 45, 26-110 Skarżysko-Kamienna.
2. Pana/ Pani dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji umowy – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. B ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r.
3. Odbiorcami Pana/ Pani danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
4. Pana/ Pani dane osobowe przechowywane będą w oparciu o uzasadniony interes realizowany przez administratora.
5. Posiada Pan/ Pani prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
6. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże odmowa podania danych może skutkować odmową zawarcia umowy.
§6. WYTYCZNE DOTYCZĄCE UDZIAŁU W ZAJĘCIACH
1. Osoby chore (gorączka, duszność, kaszel, katar, wysypka, bóle mięśni, bóle gardła, bóle głowy, problemy z węchem, smakiem), mające kontakt z osobą podejrzaną o zakażenie koronawirusem COVID-19, będące w kwarantannie lub izolacji nie mogą prowadzić (terapeuta) i nie mogą uczestniczyć (klienci) w zajęciach prowadzonych w Gabinecie.
2. Osoby chore nie mogą uczestniczyć w zajęciach w Gabinecie z uwagi na dobro swoje, terapeuty oraz pozostałych klientów, z którymi mogą mieć kontakt podczas obecności w Gabinecie.
3. Terapeuta może odmówić przeprowadzenia zajęć lub przerwać zajęcia w momencie stwierdzenia objawów chorobowych u klienta, w tym podwyższonej gorączki, kaszlu, kataru, itp. Taka sytuacja traktowana jest tak jak zajęcia odwołane po czasie możliwego bezpłatnego odwołania.
4. W zajęciach w Gabinecie dziecko lub nastolatek uczestniczą sami lub z jednym opiekunem, a dorośli klienci sami (chyba, że sytuacja wymaga obecności dodatkowej osoby za zgoda terapeuty). Wyjątkową sytuacją jest pierwsza konsultacja dziecka czy nastolatka, w której, za zgodą terapeuty, mogą uczestniczyć oboje rodzice. Po zajęciach, rodzic nie uczestniczący w zajęciach z dzieckiem, otrzymuje od terapeuty informację o przebiegu zajęć podczas 5 ostatnich minut zajęć.
5. W przypadku pacjentów poniżej 18 roku życia zgoda na udział w konsultacji i zajęciach jednego z rodziców oznacza zgodę pozostałych opiekunów prawnych, a w przypadku jakichkolwiek roszczeń, odpowiedzialność za podanie danych niezgodnych ze stanem faktycznym ponosi osoba podpisująca umowę.
6. W przypadku zmiany danych pacjenta podanych w niniejszej umowie pacjent, a w przypadku pacjenta niepełnoletniego – jego opiekun prawny, jest zobowiązany do ich aktualizacji poprzez kontakt z właścicielem Gabinetu.
7. W Gabinecie przestrzegane są standardy ochrony małoletnich dostępne na miejscu oraz na stronie internetowej. Właściciel Gabinetu zobowiązany są do podejmowania procedur opisanych w standardach ochrony małoletnich, gdy zachodzi taka potrzeba.
§7. WYPOWIEDZENIE UMOWY
1. Klient może wypowiedzieć niniejszą umowę w dowolnym momencie, najpóźniej do godziny 20:00 w dniu poprzedzającym kolejną zaplanowaną wizytę. Wypowiedzenie umowy po tym terminie skutkuje koniecznością opłacenia w całości wizyty odwołanej po terminie możliwego bezpłatnego odwołania zajęć.
2. Umowa musi być wypowiedziana za pomocą wiadomości mailowej informującej o terminie wypowiedzenia umowy przez klienta na adres Gabinetu: izabelabanaszewska@gmail.com
3. Skuteczne wypowiedzenie umowy następuje w momencie odebrania maila przez właściciela Gabinetu i odpowiedzi na tegoż maila z informacja o przyjęciu wypowiedzenia klienta.
…………………………………. ………………………………….
(podpis właściciela gabinetu) (podpis klienta)